Referenser

Knut Tisthal

Försäljnings- och marknadschef, Honningcentralen SA

”Honningcentralen använder Footprint som ett komplement till sin egen försäljningsapparat när vi genomför kampanjer och implementerar nyheter. Genom Footprint når vi butiker som inte ingår i säljarnas besöksplan på grund av storlek eller belägenhet. Footprint ger oss en helt annan räckvidd än vi uppnår med en uteförsäljningsapparat. Footprint har kunskap om livsmedelsmarknaden och sätter sig grundligt in i uppgifterna. De kommunicerar professionellt och effektivt med kunder och lägger själva in beställningar i vårt system (Increase). Andelen försäljning i förhållande till antalet genomförda samtal och den tid som spenderas gör användningen av Footprint särskilt kostnadseffektiv. Rapporteringen till kunden är konkret och korrekt när det gäller alla relevanta parametrar.”

Tommy Hanson Wikmark

CEO Candy People Norway

”De norska livsmedelsbutikerna är spridda över hela landet! Vi på Candy People är offensiva på marknaden och vi vill följa upp våra kunder på bästa möjliga sätt. Detta sker genom fysiska besök och uppföljning i butik samt med telefonkontakt. Footprint har i tre år varit Candy Peoples partner för telefonkontakter och det med goda resultat. Footprint har löst uppgifterna enligt överenskommelse och levererat goda försäljningssiffror för vår verksamhet gentemot kunder. Footprint förstår marknaden och kunderna genom att tala ”rätt språk”, vilket gör detta till en framgång. Candy People och Footprint ska ha passerat tröskeln för att vara ”telefonsäljare”, men tillsammans med butikerna kommer vi att skapa en bra butik genom att ha bra varor, vilket kommer att vara gynnsamt för alla parter. Candy People får bra rapporter efter varje kampanj, vilket ger en bra överblick över kampanjen och tar pulsen på kunderna och kedjan”

Kasper Agerbæk

National Field Sales Manager, Red Bull

”Som ett komplement till butiksbesök har vi sett en god effekt av att använda Footprint för försäljning och för att upptäcka våra butikers behov snabbt och effektivt. Tack vare den goda marknadsförståelsen, flexibiliteten, strukturen och inte minst de synliga resultaten är vi mycket nöjda med samarbetet.”

Stein Andersen
Country Manager, Froosh / Fazer

”Footprint har god kunskap om livsmedelsmarknaden och har varit en bra sparringpartner som varit till hjälp i olika fall. De är snabba och flexibla i sitt genomförande och ger tydlig feedback och rapportering. Deras positiva och konstruktiva dialog gör det enkelt att samarbeta.”

Ole-Petter Hagfors
Sevan

”Vi använde Footprints resurser på demonstrationer i höstas och var mycket nöjda med det. Vi planerade och samarbetade mycket före, under och efter demonstrationerna och vi kände alltid att planen följdes som vi ville. När vi ska köpa demonstrationstjänster igen kommer vi tillbaka till Footprint”

Nina Kvammen
Trade Marketing Manager, Mills DA

”Mills har samarbetat med Footprint i ungefär fyra år. Footprint har mycket god kunskap om livsmedelsbranschen och kunde lösa vår utmaning i de butiker som våra säljare inte besöker. De är professionella i dialogen med butiken och använder ett språk som butiken förstår. De har själva arbetat med livsmedelshandeln och förstår butiken och butikens utmaningar i vardagen. Dessutom kan de sälja. De sätter upp mål för varje telefonsamtal, vilket säkerställer god försäljning utan överförsäljning. De använder Mills eget beställningssystem. De rapporter vi får efter varje kampanj är mycket detaljerade med tydliga resultat. Det är trevligt och enkelt att samarbeta med Footprint, och de är lösningsorienterade och positiva. När uppdraget är beställt tar de ansvar för att lösa det på bästa möjliga sätt”

Emir Can Sunay

Försäljnings- och marknadskoordinator, Bonaventura Scandza

”Vi är stolta över att representera några av branschens mest attraktiva varumärken och är fast beslutna att skapa kund- och konsumentvärde, vilket är just därför som vi använder oss av Footprints tjänster. Sedan 2016 har vi använt tjänster från Footprint. De har varit vår förlängda arm i butiker som vi inte har kunnat prioritera på grund av storlek, geografi etc. Vi har använt deras tjänster för att öka vår distribution i enskilda kedjor och för att sälja nyheter och kampanjer. Footprint lyckas nå våra små kunder på kortare tid än våra säljare kan. Medarbetarna på Footprint har en stark vilja att hjälpa till och de håller en fantastisk kvalitet. Det har mycket expertis och god kompetens. De är lätta att samarbeta med, de tar initiativ, ger sig inte och levererar gång på gång. Vi på Scandza uppskattar verkligen att arbeta med Footprint”

Hanne Nordhagen

VD/Koncernchef, CityMaid

”Telefoner, chatt och andra förfrågningar hanteras på ett serviceinriktat och kundvänligt sätt och har därmed påverkat företagets försäljningskultur i en positiv riktning. Med Footprint har topplinjen ökat kraftigt och de har varit en viktig bidragande orsak till rekordomsättningen under 2018 – och förhoppningsvis även under de kommande åren!”

Hilde Sommerfeldt

CEO Hairshop Frisør Norway

”Projekten handlar om professionell telefonservice enligt kedjans konceptbeskrivningar, tidsbokning, uppförsäljning, merförsäljning och winback-kunder. Footprint är mycket professionellt när det gäller att hantera telefonservice och har entusiastiska, fantastiska medarbetare som ger allt för att få toppoäng från våra kunder.

Johnny Berg

Nasjonal Salgssjef Lerum AS

”Vi på Lerum behövde nå ut till många kunder på kort tid i samband med lanseringen av en Limited Edition-variant. Footprint gjorde detta möjligt, och vi fick en bästsäljare i kategorin bara tre veckor efter lanseringen. Footprint gjorde ett fantastiskt jobb och sålde mycket varor, mycket mer än väntat. Footprint bör ha en stor del av äran för att vår lansering blev en så stor framgång.

JOBBA MED OSS

Scroll to Top